woensdag 1 januari 2014

Just do it!


Vanochtend, bij het eerste ontwaken, je weet wel dat moment dat je voor het eerst bewust bent van je ademhaling en je lichaam, maar je ogen nog dicht hebt, gingen mijn eerste gedachten uit naar de bijzondere avond van daarvoor en mijn lijstje met voornemen om wat vaker een blog te schrijven.


Mijn gedachten waren mijn beste vriend. De woorden kwamen als vanzelf. De prachtigste volzinnen voor een eerste blog in het nieuwe jaar. Een goed lopend stuk met een duidelijke boodschap,waarvan ik vind dat die erin moet zitten, had ik binnen no time geschreven in mijn gedachten. 

Maar dat was 9 uur vanochtend. Nu is het inmiddels 20.30 uur en het is mij duidelijk, dat de toen voelbare energie, nu pijnlijk ontbreekt. Geen van die prachtige zinnen vinden nu nog via mijn gedachten de weg naar het toetsenbord. Niet uitstellen wat je meteen kan doen is misschien wel een goede om toch wat meer na te streven en aandacht aan te besteden. Eerste - note to self -  in mijn boekje wat ik elke dag ga bijhouden is gemaakt. 

Dan kom ik bij mijn 365 dagen project. Ik heb meerder keren gedacht om er aan te beginnen maar niet gedaan en doorgezet. Dat uitstellen is wel een terugkerend iets. Maar in 2014 ga ik het 365 dagen avontuur aan. 

Ik ga elke dag een, zin, inspirerende spreuk, tekst of gedachte, tekeningetje maken of noteren in een mijn every day a note boekje. Naast mijn gewone blog kun je deze ontwikkelen ook hier volgen. Het zal je niet verbazen wat er op de eerste pagina van mijn notitieboekje geschreven staat: Just do it. 


2014! Ik ga het gewoon doen!

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooi en bijzonder project! Veel plezier ermee en ik zal regelmatig kijken en inspiratie opdoen, groet, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Annette. Leuk om je reactie te lezen. Lees lekker mee met de blogjes, en laat zo af en toe je gedachten erover in een berichtje achter. Zou ik leuk vinden. Groet, Monique

      Verwijderen