zondag 10 maart 2013

100 ballen in de lucht!

Nu: ongeveer 1 jaar nadat mijn zoektocht begon;

Voor een eerste blog is het wel even de toon zetten. Mensen moeten je toch willen volgen. Dat is de bedoeling. Wat en wie wil ik bereiken met mijn blog? Ik wil helemaal niets bereiken, zonder verwachtingen ga ik dit nieuwe avontuur aan. Maar waarom doe ik het dan? Misschien wil ik met mensen delen wat ik heb geleerd na mijn zoektocht zonder verdere eisen of wensen. Dromen heb ik wel... ja dat wel. Misschien wil ik het graag opschrijven. Nu is alles wat ik heb en voor nu is dit gewoon wat ik voel wat ik wil doen. En dat voelt goed. Voor nu dan.

 Mijn zoektocht naar mezelf en naar de moeder waarvan ik wist verscholen ergens diep van binnen was niet even iets wat ik erbij deed. Mezelf was ik al een tijdje niet meer, zorgde niet goed voor mezelf. Wilde de perfecte moeder zijn en was dat daardoor helemaal niet. Stel je eens voor dat je niet 5 maar 100 ballen tegelijk in de lucht wil houden. Dat kan niemand maar ik deed mijn best en het ging aardig (althans dat dacht ik toen). Tot op de dag dat ik mijn eerste balletje liet vallen en niet lang daarna nog een balletje en nog een balletje. Wat me dusdanig uit mijn balans bracht en ik totaal de persoon kwijt was die ik dacht te zijn. Ik liet het komen tot op het moment dat ik met moeite nog maar 1 of 2 balletjes in de lucht kon houden. Mijn breekmoment was daar. Dit kon zo niet langer.

Ik moest op zoek naar mezelf. Naar de persoon wie ik was voordat ik mij aanpaste binnen alle rollen die ik tot in de perfectie moest vervullen. De verwachtingen (vooral ook van anderen) die dat met zich meebracht. Met behulp van Mindfulness, voor mij met de kracht van aandacht, heb ik mezelf weer gevonden en herontdekt.

Mijn blogs zullen vooral gevuld worden  met gewoon de dagelijkse dingen die ik tegenkom in mijn leven als vrouw, partner van een geweldige lieve man en vader en moeder van 2 héél bijzondere kinderen. Alles wat heel veel of misschien maar een klein beetje aandacht verdient. Hoe ik de momenten die ik heb, die we hebben, met liefdevolle aandacht aanga. Ze zullen in het teken staan van positief opvoeden, het luie ouderschap en het geluk niet zoeken maar zien in de bijzonder dingen om je heen. Dan vind je de kracht van aandacht.



Ik zou het leuk vinden als je na het lezen van mijn blog een bericht achter laat. Ben ook erg benieuwd naar jouw mening.

Je kunt mij ook volgen via www.facebook.com/metaandacht of via twitter @metaandacht

Hartelijke groeten, Monique










Geen opmerkingen:

Een reactie posten